Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Monday 29 September 2008

Zul Hasan Di Arah Letak Jawatannya Serta Merta

Zul Hasan Di Arah Letak Jawatannya Serta Merta
Posted on 29 SEPT,2008

Aku merasa pelik di dalam kes ini, BPR yang memberi rasuah kemudian menangkap orang yang menerima rasuah.Sepatutnya BPR menangkap apabila ada aduan bahawa ada orang meminta rasuah.Ini tidak ,BPR yang beri rasuah,rasuah bagi perempuan pulak tu.
Orang yang menerima rasuah akan didakwa di mahkamah, orang yang memberi bila lagi,orang yang menerima memang salah,orang yang memberi pun salah.Pegawai BPR itu patut di buang kerja dan di ambil tindakan disiplin,kerana menyalahi etika kerja.
Adakah ini, cara BPR menjalankan tugas?

Ipoh, 28 Sept. : Menteri Besar Perak, Dato Seri Ir Mohammad Nizar telah menyatakan malam tadi bahawa pihaknya telah mengarahkan Kaunseller Perak Tengah, Zul Hasan meletakkan jawatannya serta merta.

Arahan tersebut telah dikeluarkan olehnya hari Jumaat yang baru lalu.Demikian jawapan yang dikeluarkan oleh Nizar kepada pertanyaan seorang wartawan berhubung isu 'sedekah' Zul Hasan sewaktu sidang media di Majlis Berbuka Puasa , Tarawih dan Tazkirah di Masjid India Muslim di sini malam tadi

Kaunseller Perak Tengah Zul Hasan dilaporkan telah mengaku menerima ‘sedekah’ dalam bentuk habuan seks dari pihak BPR melalui seorang yang bernama Mohammad Imran.

Walau pun sikap Zul Hassan menerima ‘sedekah’ tersebut amat bertentangan dengan amalan beragama mahupun dari segi moral, namun orang ramai seolah-olah lupa untuk mempersoalkan tentang sikap individu yang telah begitu pemurah sekali dalam menganjurkan ‘sedekah seks’ untuk menjerat mangsa yang mempunyai kedudukan seperti Zul Hassan.

Zul bersama seorang usahawan Fairul Azrim Ismail , baru-baru ini telah membuat laporan kepada pihak pejabat agama terhadap seorang yang bernama Mohammad Imran Abdullah kerana ‘ merangsang mereka untuk melakukan satu perbuatan mungkar’ dengan seorang wanita dari China di Batu Ferringhi, Pulai Pinang pada 14 Aug lalau.

Mohamad Imran adalah pengadu dalam satu kes rasuah melibatkan Zul dan empat lagi yang lain.

Zul dikatakan sering menyatakan kepada wartawan media : “Apa yang penting adalah , kami tidak pernah meminta untuk mendapatkan perempuan itu. Dia (Mohammad Imran) yang berikan kepada kami.”

“Jika orang sedekah , tidakkah anda mahu menerimanya?” Zul dilaporkan berkata demikian.

No comments: