Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Friday 21 November 2008

Razak Baginda Jadi peguam Bela Najib

Razak Baginda Jadi peguam Bela Najib
Posted on 21 NOV,2008

Sofi Wahab

Razak Baginda sudah mula bercakap kepada media. Kalau sebelum ini beliau sering mengelak dari membuat kenyataan media kini beliau mula berani dan seperti dijangka kenyataan media pertama beliau sudah tentu digunakan untuk mempertahankan dirinya dan 'boss' nya.

Hari ini media internet menyiarkan kenyaaan Bekas penganalisis politik tersebut yang mendakwa bahawa Timbalan Perdana Menteri dan bakal Perdana Menteri Najib Tun Razak tidak terbabit langsung dalam kes pembunuhan wanita Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Malah, katanya, Najib dan isterinya, Rosmah Mansor tidak pernah bertemu dengan Altantuya. Abdul Razak memberitahu demikian dalam sidang akhbar pertamanya selepas dibebaskan pada 31 Oktober lalu daripada tuduhan bersubahat membunuh Altantuya.

Hebat kenyataan Razak Baginda ini. Mengapa tiba-tiba Razak Baginda bertindak seolah-olah sebagai peguam kepada Najib. Bukannya kenyataan beliau akan menyebabkan rakyat semakin sangsi dan curiga kepada Najib.

Bagi saya adalah lebih baik Razak Baginda berdiam diri dari bercakap soal hubungan Najib, Rosmah dan Altantuya. Ini kerana semakin isu ini dibangkitkan semakin ianya menjadi tandatanya dan mencurigakan.

Sudah menjadi lumrah kepada pemimpin di Malaysia bahawa jika sesuatu itu dinafikan, maka perkara itu sebenarnya adalah sebaliknya. Sepertimana penafian Pak Lah tentang tarikh pembubaran parlimen dan tarikh kenaikan harga minyak dahulu. Hari ini nafi besok betul-betul berlaku.

Maka kemungkinan ramai orang akan menganggap bahawa penafian Razak Baginda ini tidak benar.
ps: Bagi kacanghijau Razak Baginda hanya balas budi. Kau tolong aku, aku tolong kau.Atau lain perkataan,Kau lepaskan aku ,aku lepaskan kau.

No comments: