Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Friday 31 October 2008

Najib Tunaikan Janji?

Najib Tunaikan Janji?
Posted on 31 OKT,2008

Sebelum ini heboh tentang sms antara najib dan peguam safie.Apakah Najib telah tunaikan janjinya?
Siapakah yang mengarah Azilah dan Azhar membunuh Altantuya atau memang azilah dan Azhar hendak membunuh Altantuya tetapi mengapa? Banyak persoalan tentang pembunuhan Altantuya ini.



















Bebas tuduhan kes Altantuya, Razak kata "Alhamdulillah"

KUALA LUMPUR: Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan Strategik Malaysia, Abdul Razak Abdullah Baginda, (gambar) yang merupakan tertuduh ketiga dalam kes pembunuhan wanita Mongolia Altantuya Shaariibuu dibebaskan pagi ini.

Bagaimanapun Cif Inspektor Azilah Hadri, 32, dan Koperal Sirul Azhar Umar, 36, kedua-duanya anggota Unit Tindakan Khas (UTK) diarah supaya membela diri atas tuduhan yang dihadapi.

Selepas dibebaskan oleh Mahkamah Tinggi Shah Alam sekitar pukul 10 pagi tadi, Abdul Razak hanya berkata: "Saya mahu pulang ke rumah."

Beliau tidak mengulas lanjut.

Bagaimanapun ketika diajukan soalan mengenai perasaannya apabila ditemui di luar rumahnya di Bukit Damansara pukul 2 petang tadi, beliau hanya berkata: "Alhamdulillah."

Abdul Razak yang kelihatan gembira menambah, beliau berpuasa sebagai tanda kesyukuran.

Ketika ditanya sejak bila berpuasa, Abdul Razak berkata: "Sejak dipenjarakan 22 bulan yang lalu."

Dengan komen itu, beliau yang keluar sekali lagi dari rumahnya kira-kira pukul 2.10 petang menasihatkan para pemberita jangan menunggu kerana akan pulang lewat.

"(Sidang media) bukan hari ni... jangan tunggu, saya lama...," katanya apabila ditanya bila sidang media akan diadakan.

Terdahulu pada sebelah pagi, Hakim Datuk Mohd Zaki Md Yasin memutuskan pihak pendakwa gagal membuktikan kes prima facie terhadap penganalisis politik tanah air berusia 48 tahun itu.

Setelah membuat penilaian maksimum yang cukup tinggi terhadap kesemua bukti secara total, Mohd. Zaki berkata, "Saya berpuas hati wujudnya kes prima facie bagi tertuduh pertama (Azilah Hadri) dan yang kedua (Sirul) untuk menjawab tuduhan."

"Dengan itu saya memanggil tertuduh pertama dan kedua membela diri. Bagi tertuduh ketiga (Abdul Razak), saya mendapati tiada kes prima facie baginya untuk menjawab tuduhan.

"Oleh itu, beliau dibebaskan dan dilepaskan," kata Mohd. Zaki dalam keputusannya setebal 10 halaman yang dibacakan beliau.

Mohd Zaki juga mengumumkan 10 November ini sebagai tarikh perbicaraan bela diri bagi kedua-dua tertuduh berkenaan.

Azilah dan Sirul Azhar mempunyai tiga pilihan untuk membela diri iaitu memberi keterangan bersumpah, memberi keterangan dalam kandang tertuduh atau berdiam diri.

Kedua-duanya memilih untuk memberi keterangan bersumpah.

No comments: