Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Saturday 23 August 2008

Permatang Pauh - Forum Perdana RTM Tiada Sambutan

Posted on 23 AUG,2008

PERMATANG PAUH, 22 OGOS (SK)- Ribuan kerusi dengan berdozen khemah yang disediakan untuk program forum perdana anjuran Kerajaan BN pimpinan Umno di padang Sekolah Menengah Penanti, Kubang Semang, Permatang Pauh.

Bagaimanapun, tidak sampai seratus hadirin termasuk anggota FRU yang hadir di program berkenaan yang bermula jam 9.30 malam tadi.

Keadaan itu berbeza sekali dengan suasana di Bangunan Yayasan Aman, tempat operasi pusat jentera pilihan raya Pakatan Rakyat yang tidak putus-putus dikunjungi penyokong dan juga petugas-petugas walaupun ketika itu, calon Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim, yang juga Ketua Umum KeADILan sedang mengadakan ceramah di kawasan lain di sekitar Seberang Jaya dan Permaang Pasir.

Program berkenaan dihadiri oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zahid Hamidi dan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang , Shahbudin Yahaya.

Difahamakan, Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi turut akan menghadiri program itu tetapi telah membatalkan hasratnya di saat-saat akhir apabila dimaklumkan bahawa majlis itu tidak mendapat sambutan.

Radio Televisyen Malaysia (RTM) juga yang sebelum itu telah mengadakan persiapan besar-besaran untuk menyiarkan program berkenaan secara langsung juga telah membatalkan penyiaran berkenaan.

Sebelum itu, pada sebelah petangnya, dua trak anggota FRU juga telah dikerah ke sekolah berkenaan dengan tujuan untuk ‘menjaga keselamatan.



No comments: