Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Friday 5 September 2008

Cerita Aku Anak Palastin

Aku Anak Palastin
Posted on 5 SEPT,2008



Palestin, kau bumi subur yang permai
Suara girang anak bumi
Pelega hati ibu-ibu
Bumi Palestin dalam rukun damai
Tenteram jiwa-jiwa...
Tiba-tiba...semuanya makin kabur
Jangan! Jangan! Mimpi indah jangan pergi...

Realitiku menjengukku kembali
Suara sumbang kereta-kereta kebal berlegaran
Desiran peluru-peluru liar M16
Terus ligat mencari mangsa

Zion! Kau beli semua itu...
Dengan mata wang umatku!!
Aku masih digenggam erat ibu
Di ceruk penjuru sebalik dinding rompong

Setitis demi setitis air matanya
Jatuh ke pipiku...
Aku terpinga-pinga
Debuan simen penyesak nafas

Di sebalik kilau mentari
Sudut mata ini melihat...
Ayah terbujur kaku di sebalik daun pintu...

Ibu, sudahlah...
Jangan ditangisi akan takdir ini
Ayah pergi menemui Ilahi
Biarlah aku sebagai pengganti
Untuk mengesat air mata ibu...

Aduhai bumi Palestin
Sungguh kau dahagakan...
Perjuangan anak-anakmu...
Aku di sini
Tidak akan goyah dengan musuh zionis pengecut!

Aku mendongak ke langitMu Tuhan
Robbi! Berilah kekuatan kepada kami, anak-anak Palestin ini
Dengan batu-batu itu
Tidak gentar aku melawan kereta kebal zion

Baling lagi!
Tangan kecil ini terus membaling batu-batu...
Suara gema Palestin menyeru kemenangan dalam hati!
Syahidullah berganti dengan bayi-bayi seperti aku!

Kami tetap tegar berjuang!
Hingga nyawa berpisah dengan jiwa...
llahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

Wahai anak Palestin
Biar kita berpisah antara benua
Namun aqidah kita tetap sama!

Aku di sini
Bersama-sama menyahut perjuanganmu!
Ketahuilah, kau bukan bersendiri!
Aku juga cuba kejutkan saudara-saudara kita...
Yang masih lagi tidur angkara Zion...

Kau jangan gusar
Yang Esa telah janji kepada kita
Nur Islam di sana, di sini atau di situ
Pasti akan bercahaya kembali...
Sabar...dan tetapkan kesabaran...

1 comment:

fahana_ann said...

salam singgah ..salam berjuang untuk palestin..untuk islam..untuk diri kita juga:)