Discover How You Can Transform Your Fingers To a Calculator!

Tuesday 16 September 2008

Malaysia Baru

Malaysia Baru
Posted on 16 SEPT.2008














Semalam Ceramah Pakatan Rakyat di stadium Kelana Jaya menyaksikan hampir 40 ribu mendengar ceramah.

Saya sempat juga melihat di dalam internet....tapi banyak sangkut.Dapatlah dengar sikit-sikit sahaja perdato Anwar Ibrahim.Hampir jam 11:10 malam terus hang..x dapat tengok lagi..hampas..

Dapatlah catit sikit-sikit apa yang dikatakan oleh DS Anwar Ibrahim, antaranya isu islam dan bahasa melayu.

DS Anwar Ibrahim menekankan bahawa beliau adalah orang melayu beragama islam, Dato Kamaruddin jaafar juga orang melayu dan beragama islam.Apakah saya akan diam apabila ada orang cina cuba menghalang suara azan? Tetapi ini adalah pembohongan oleh bekas menteri besar selangor Khir toyo.

Seterusnya DS Anwar Ibrahim berkata insya'allah apabila kita memerintah bahasa melayu kita akan mertabatkan lebih daripada UMNO(sarkas).Di samping itu bahasa ibunda cina dan india kita tidak akan lupakan.

Sebelum DS Anwar berucap Menteri besar Selangor TS Khalid Ibrahim berucap. Sebelum ini Kerajaan Selangor di bawah Bee aNd Khir Toyo menjual Pasir hanya mendapat keutungan sebanyak 17 juta.Kita sebagai kerajaan yang bersih telah berjaya menjual sebanyak 180 juta.Perbezaan banyak sekali, mana perginya ke untungan itu.Ianya di kaut oleh orang tertentu sahaja.

No comments: